Praca w szkole jest bardzo wymagająca i szybko można osiągnąć poziom wypalenia zawodowego. Dla mnie tutoring jest elementem, który zapobiega wypaleniu zawodowemu. Uśmiech dzieci, ich autentyczne zaangażowanie i szczerość w relacji powodują, że chce się działać dalej.

Marta Mosińska

 

Tutoring to droga do poznania ucznia poza perspektywą szkolnej ławki. Możliwość kreowania wspólnej, ciekawej rzeczywistości. Szansa dla nauczyciela na poszerzanie warsztatu pracy i włączanie nowatorskich metod.

Justyna Benkowska

 

Tutoring to innowacja, która opiera się na głębokiej relacji nauczyciela z uczniem. Można go porównać do podróży, w która wyrusza zarówno uczeń jak i tutor – przewodnik, który pomaga uczniowi w poszukiwaniu własnej drogi do wiedzy oraz rozwoju.

Tutoring w edukacji wczesnoszkolnej porównałabym do pracy ogrodnika i rozkwitu kwiatów. Uważam, że każde dziecko w wieku wczesnoszkolnym to nasionko pięknego kwiatu, który ma swój indywidualny czas wzrostu i rozkwitu. Podczas spotkań tutoringowych dziecko jest nasionkiem, a nauczyciel - tutor ogrodnikiem, który podlewa swoje kwiaty oraz obserwuje ich rozwój.

Anna Łąska

 

Poznawanie dzieci, ich zainteresowań, budowanie więzi. Określanie celów nie jest łatwym zadaniem dla dzieci.  Nauczyłam się nowego słówka "prank" i dowiedziałam się, że dzieci lubią "prankować". Nauczyłam się jak opiekować się chomikiem i jakie są rodzaje....

Iwona Trzebiatowska

 

Na spotkaniach gramy w różne gry oraz opowiadamy o ciekawostkach, o tym co nas interesuje. Najchętniej w zajęciach uczestniczą dwie uczennice Paulina i Karolina. Same przychodzą pytać kiedy się z nimi spotkam. Dziewczyny wybrały spotkania razem nie indywidualnie. Cieszą je  wszystkie gry, chętnie opowiadają o sobie.

Asia Michnowska

 

Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą na zajęciach. Te nieśmiałe przełamują swoje bariery w komunikacji z drugą osobą, natomiast te bardziej odważne pogłębiają swoje zainteresowania, odkrywają nowe pasje, a jeszcze inne cały czas poszukują. Niektórzy podopieczni tworzą obecnie pierwsze strony do albumu o swoim hobby. Często podczas zajęć po prostu dobrze się bawimy grając np. w Dobble czy Memo. A kiedy uczestnicy wychodzą z zajęć z uśmiechem na twarzy to wiem, że to co robię ma sens.

Daria Kujawska

 

W tutoringu odnalazłam siebie. Uwielbiam podążać  za moimi „tuti”, za ich marzeniami, zainteresowaniami. Każdy tutoring wnosi coś nowego, odkrywczego i daje dużo radości. Nauczyłam się wielu nowych rzeczy i doceniłam umiejętność słuchania.

Beata Kośnik

 

Dla mnie tutoring jest osobistym spotkaniem z dzieckiem w atmosferze pełnego zaufania, rozmowy z nim, pomocy w podejmowaniu decyzji, zastanowieniem się nad wyborami, problemami wychowanka. Mamy czas na skupienie, słuchanie siebie, zaangażowanie w sprawy dziecka. Moi podopieczni są dla mnie wyjątkowi, jest to czas tylko dla nas.

Łucja Ryczek 

 

Tutoring jest potrzebny, mogę spełniać swoje marzenia, mogę się rozwijać. Lubię tutoring, czekam na każde spotkanie, chcę więcej.

Daria 6b

 

Tutoring to dodatkowe zajęcia, takie spotkanie, na którym otwieram się przed panią, opowiadam o swoich marzeniach, trudnych sprawach.

Wiki 6b

 

Tutoring pomaga mi dokształcić się w swoich zainteresowaniach. Robimy różne rzeczy, to nie jest zwykła lekcja. Tematy są różne, dotyczą moich zainteresowań.

Julia 6b

 

Tutoring to zabawa, robię to, co chcę, rozwijam moje hobby. Zajęcia są fajne, nie trzeba się uczyć. Wyznaczam sobie kolejne cele. W przyszłym roku też chcę chodzić na tutoring.

Bartek 4a

 

Na tutoringu dzielę się z panią moimi sekrecikami.

Alan 3c

 

Tutoring trzeba sobie wymyśleć, potem iść do szkoły, zrobić go i dobrze się bawić.

Maksio 1b