headerimage
PDF Drukuj Email

Stolica Warmii – Olsztyn
i Pola Grunwaldu

Dnia 28 maja 2019 r. miała miejsce wycieczka klas Vc oraz Vd do stolicy Warmii – Olsztyna.

Nasz wyjazd rozpoczął się o godzinie szóstej rano, kiedy wszyscy zgromadziliśmy się przed budynkiem szkoły. Po zajęciu miejsc w autokarze udaliśmy się w blisko trzygodzinną podróż do serca Olsztyna.Po przybyciu do centrum Olsztyna, oprowadzani przez sympatycznego przewodnika, rozpoczęliśmy zwiedzanie Starego Miasta.

Zobaczyliśmy tam wiele ciekawych miejsc, m.in. Wysoką Bramę, park nad Łyną, rynek z ratuszem i katedrę św. Jakuba. Jednak największą atrakcją okazał się być pomnik polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika, który był wręcz oblegany przez uczestników wycieczki. Działo się to za sprawą wierzenia, według którego potarcie nosa astronoma ma przynieść szczęście osobom, które biorą w tym udział.

Następnym punktem wycieczki był seans w olsztyńskim planetarium, który rozpoczął się około godziny 11:00. W tym intrygującym miejscu mieliśmy okazję dowiedzieć się więcej o otaczającym nas Wszechświecie.

Po  wyjściu z planetarium  udaliśmy się na spokojny spacer nad największym jeziorem w Olsztynie – Ukiel. Plażą miejską z promenadą przez molo z mariną, aż do małego placu zabaw.

Czas szybko mijał, a my zgodnie z planem, o godzinie 13:00, przejechaliśmy autokarem do Stębarka.

Po godzinnej przejażdżce znaleźliśmy się w ważnym dla Polski miejscu, a mowa tu o historycznych Polach Grunwaldu. Na miejscu czekał na nas pan przewodnik, który nas oprowadził i opowiedział wiele ciekawostek dotyczących wydarzeń z przeszłości Grunwaldu.

Nasza przygoda na Warmii zakończyła się około godziny 16:00, czyli w chwili wyruszenia w drogę powrotną do Zblewa.

Po pełnym wrażeń dniu, zmęczeni, lecz szczęśliwi, około godziny 19:00, wróciliśmy bezpiecznie do domów.