Skip to content
  • 83-210 Zblewo, ul. Kościerska 39
  • 58 5884229
  • szkola@pspzblewo.pl
Logo_szkoly

Publiczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi im. Wincentego Kwaśniewskiego w Zblewie

  • STRONA GŁÓWNA
  • SZKOŁA
    • HISTORIA
    • PATRON
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO
    • EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
    • WYCHOWAWCY
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • STOŁÓWKA
    • DOWOZY UCZNIÓW
    • ŚWIETLICA
    • DOKUMENTY
  • UCZEŃ
    • LIBRUS
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • STYPENDIA
    • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
    • PODRĘCZNIKI SZKOLNE
    • BIBLIOTEKA SZKOLNA
    • LOGOPEDA
    • PEDAGOG
    • PSYCHOLOG
    • WOLONTARIAT
  • RODZIC
    • LIBRUS
    • REKRUTACJA
    • GODZINY ZAJĘĆ SZKOLNYCH
    • RADA RODZICÓW
    • WARTO ZNAĆ
    • WAŻNE LINKI
  • NAUCZYCIEL
    • LIBRUS
    • KADRA PEDAGOGICZNA
  • BIP
    • BIP STRONA GŁÓWNA
    • DYREKTOR
    • WICEDYREKTOR
    • RADA RODZICÓW
    • STATUT SZKOŁY
    • ORGANIZACJA
    • ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
    • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
    • RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
    • KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
    • WEB BIP
  • KONTAKT
  • PROJEKTY UE
    • Podniesienie jakości edukacji …
    • Kompleksowy program rozwoju OWP …
    • Rozwijanie kompetencji kluczowych …

TUTORING

START
TUTORZY
SZKOLENIA TUTORÓW
AKTUALNOŚCI
NASZYM ZDANIEM
GALERIA
AUTORZY PROJEKTU
START

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2017/18 przystępujemy do realizacji innowacji pedagogicznej „Tutoring szkolny – Wychować człowieka mądrego”.

Do realizacji innowacji wybraliśmy dwa modele: tutoring rozwojowo-wychowawczy i tutoring rozwojowy.

     W modelu wychowawczo-rozwojowym w klasach I-III SP, w których wychowawcą jest nauczyciel z przygotowaniem tutorskim, będzie funkcjonował 2- 3-osobowy zespół tutorów, w ramach którego jeden z nich będzie jednocześnie wypełniał zadania formalne, przypisane do funkcji wychowawcy klasowego. 

     W modelu rozwojowym realizowanym wśród uczniów z klas IV-VII (za zgodą rodziców), chętni uczniowie będą pracowali z wybranym przez siebie tutorem nad rozwojem swoich mocnych stron i zainteresowań. 

     Innowacja dotyczy zmiany organizacji systemu opieki szkolnej poprzez zastąpienie obecnego grupowego „wychowawstwa klasowego” systemem zindywidualizowanym, czyli tutorskim – opartym na relacjach każdego ucznia z osobna ze swym tutorem, oraz rozwoju mocnych stron i zainteresowań ucznia.

     Innowacja została opracowana w oparciu o założenia i doświadczenia pedagogiki dialogu oraz tutoringu szkolnego, jako metody edukacji zindywidualizowanej, której celem jest skuteczne wspomaganie każdego ucznia w jego indywidualnym rozwoju, niezależnie od uwarunkowań podyktowanych jego predyspozycjami psychofizycznymi.

     Model zindywidualizowanej pracy z uczniem metodą tutoringu zakłada, że jest to długofalowy proces współpracy nauczyciela – tutora z uczniem , nakierowany na integralny –obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój podopiecznego.

     Istotą tutoringu są indywidualne spotkania, w trakcie których w atmosferze dialogu, szacunku i wzajemnej uwagi, tutor pracuje z podopiecznym, pozwalając mu dogłębnie poznać określony obszar wiedzy, rozwinąć umiejętność samodzielnego jej zdobywania oraz rozwinąć sztukę maksymalnego korzystania z własnych predyspozycji, talentów i zasobów intelektualnych.

Tutoring prowadzi podopiecznego do mądrości i dojrzałości emocjonalnej oraz społecznej, ponieważ:

  • pozwala na dostrzeżenie swych mocnych stron oraz na budowanie prawidłowej,
  • realistycznej samooceny i poczucia własnej wartości,
  • budowany jest na wartościach, które podziela cała społeczność szkolna,
  • poprzez dialogowe relacje kreuje klimat bezpieczeństwa i współpracy,
  • sprzyja twórczemu podejściu do życia i do nauki.
 
Ulotka informacyjna
TUTORZY

Nasi Tutorzy

Bardziszewska Bronisława

Benkowska Justyna
Błaszak Lucyna
Bruska Dagmara
Damaszk Edyta
Górecka Lucyna
Jasielska Aneta
Jaworska Halina
Kośnik Beata
Kujawska Daria
Lubińska Aneta
Łąska Anna
Makowska Joanna
Michnowska Joanna
Młyński Grzegorz
Mosińska Marta
Prychła Justyna
Przybylska Joanna
Ryczek Łucja 
Trzebiatowska Iwona

SZKOLENIA TUTORÓW
W kwietniu 2016 w naszej szkole rozpoczął się kurs tutorski dla przyszłych tutorów. Bierze w nim udział 20 nauczycieli. Szkolenie zapewnia uczestnikom przygotowanie do pracy w charakterze tutora na każdym etapie edukacyjnym. Zajęcia wprowadzają nauczycieli w metodę pracy tutorskiej przygotowując do pracy w oparciu o założenia pedagogiki dialogu. Nauczyciele uzyskują znajomość specyficznego postępowania pedagogicznego, które odzwierciedla kolejne etapy pracy tutora. Zostają wyposażeni w odpowiednie narzędzia organizacyjne i diagnostyczne. Znaczącym elementem kursu jest przygotowanie tutorów do nawiązywania relacji z rodzicami, budującej partnerskie współdziałanie obu stron. Kurs prowadzą praktycy – zespół kilkudziesięciu trenerów – tutorów. Większość z nich pracuje tą metodą na co dzień. Kurs zorganizowany jest w ośmiu ośmiogodzinnych blokach i trwa łącznie 64 godziny i obejmuje:
  • Warsztaty i wykłady wprowadzające w praktykę tutora szkolnego
  • Tutoring / coaching wzajemny uczestników
  • Superwizję i konsultacje tutorskie
  • Warsztaty pozwalające na wypracowanie i spisanie narzędzi tutorskich oraz sposobów postępowania, charakterystycznych dla środowiska uczestników kursu.
Za nami już sześć szkoleń:
  1. Wprowadzenie w tutoring i pedagogikę dialogu – prowadząca p. Joanna Pichlak.
  2. Budowanie relacji w środowisku szkolnym, współpraca z rodzicami – prowadząca p. Joanna Pichlak.
  3. Rozpoznawanie mocnych stron ucznia i ich wykorzystanie w pracy tutorskiej – prowadząca p. Renata Korolczuk.
  4. Wyznaczanie celów tutoringu oraz budowanie planów i programów ich osiągania – prowadząca p. Renata Kotolczuk.
  5. Towarzyszenie i monitorowanie realizacji planów i ścieżek rozwoju ucznia – prowadzący p. Adam Bubrowiiecki.
  6. Informacja zwrotna i autorefleksja w tutoringu. Ewaluacja pracy ucznia – ewaluacja pracy tutora prowadzący p. Adam Bubrowiecki.
  7. Kreatywność tutora i jego wychowanka.
  8. Wartości w pracy tutora – wychowawcy etyka pracy tutora.
AKTUALNOŚCI

OGŁOSZENIE

W roku szkolnym 2018/2019 w naszej placówce nadal realizowany będzie tutoring szkolny. Opieką tutorską objętych zostanie 60 uczniów REKRUTACJA RUSZA 21 WRZEŚNIA

Rodziców chętnych uczniów prosimy o zapisywanie swoich dzieci do wybranego tutora w sekretariacie szkoły.

_______________________________________________________

DZIEŃ ROZWOJU

W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZBLEWIE

DATA REALIZACJI PROJEKTU – 8 CZERWCA 2018

 Projekt zakłada organizację w PSP w Zblewie szkolnego wydarzenia, nazwanego Dniem Rozwoju, który składać się będzie z:

  • kilkunastu warsztatów tematycznych dla uczniów (z podziałem dla klas I-III oraz uczniów klas IV-VII i II-III gimnazjum). Warsztaty będą prowadzone przez osoby ze społeczności lokalnej i nie tylko, które chcą podzielić się swoimi zainteresowaniami, talentami np. umiejętnościami fotograficznymi, florystycznymi, cukierniczymi, historiami z podróży itp..
  • części otwartej na hali widowiskowo-sportowej, podczas której uczniowie będą mieli okazję podzielić się swoimi talentami, zaprezentować swoje zainteresowania społeczności szkolnej i lokalnej; zaprezentowana zostanie również wystawa prac artystycznych uczniów.
  •  rozstrzygnięcia konkursu o tematyce rozwoju,
  • konferencji, w której poruszone zostaną kwestie dotyczące tego jak wspierać rozwój dzieci i młodzieży zarówno w szkole przez pracowników oświaty, jak i w domu przez rodziców i opiekunów.
Nasza droga tutorska
_____________________________________________________________

Dzień Rozwoju – konferencja – Tutoring – niekończąca się historia

_______________________________________________________

TUTORING wychowawczo-rozwojowy w klasach I-III

Uczniowie klas I-III PSP, których wychowawcy są tutorami zostali objęci tutoringiem wychowawczo – rozwojowym.

Zmiana dotyczy organizacji systemu opieki szkolnej poprzez zastąpienie obecnego grupowego „wychowawstwa klasowego” systemem zindywidualizowanym, czyli tutorskim – opartym na relacjach każdego ucznia z osobna ze swym tutorem, oraz rozwoju mocnych stron i zainteresowań ucznia.

KLASA WYCHOWAWCA TUTORZY
1b Łucja Ryczek Łucja Ryczek, Joanna Przybylska
2a Felicja Gołuńska Daria Kujawska, Joanna Michnowska
2b Iwona Trzebiatowska Iwona Trzebiatowska, Justyna Prychła
3c Justyna Benkowska Justyna Benkowska, Marta Mosińska, Aneta Jasielska
3d Anna Łąska Anna Łąska, Joanna Makowska, Dagmara Bruska

SPOTKANIE

 W Zespole Szkół w Zblewie – na zaproszenie dyrektora Lucyny Błaszak, w czwartek 2 marca 2017 roku odbyło się spotkanie szkoleniowe pedagogów szkolnych z okolicznych gmin z udziałem Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Starogardzie Gdańskim Bernadety Grunwald.
NASZYM ZDANIEM

Czym dla mnie jest tutoring?

Praca w szkole jest bardzo wymagająca i szybko można osiągnąć poziom wypalenia zawodowego. Dla mnie tutoring jest elementem, który zapobiega wypaleniu zawodowemu. Uśmiech dzieci, ich autentyczne zaangażowanie i szczerość w relacji powodują, że chce się działać dalej.

Marta Mosińska

Tutoring to droga do poznania ucznia poza perspektywą szkolnej ławki. Możliwość kreowania wspólnej, ciekawej rzeczywistości. Szansa dla nauczyciela na poszerzanie warsztatu pracy i włączanie nowatorskich metod.

Justyna Benkowska

Tutoring to innowacja, która opiera się na głębokiej relacji nauczyciela z uczniem. Można go porównać do podróży, w która wyrusza zarówno uczeń jak i tutor – przewodnik, który pomaga uczniowi w poszukiwaniu własnej drogi do wiedzy oraz rozwoju.

Tutoring w edukacji wczesnoszkolnej porównałabym do pracy ogrodnika i rozkwitu kwiatów. Uważam, że każde dziecko w wieku wczesnoszkolnym to nasionko pięknego kwiatu, który ma swój indywidualny czas wzrostu i rozkwitu. Podczas spotkań tutoringowych dziecko jest nasionkiem, a nauczyciel – tutor ogrodnikiem, który podlewa swoje kwiaty oraz obserwuje ich rozwój.

Anna Łąska

Poznawanie dzieci, ich zainteresowań, budowanie więzi. Określanie celów nie jest łatwym zadaniem dla dzieci.  Nauczyłam się nowego słówka „prank” i dowiedziałam się, że dzieci lubią „prankować”. Nauczyłam się jak opiekować się chomikiem i jakie są rodzaje….

Iwona Trzebiatowska

Na spotkaniach gramy w różne gry oraz opowiadamy o ciekawostkach, o tym co nas interesuje. Najchętniej w zajęciach uczestniczą dwie uczennice Paulina i Karolina. Same przychodzą pytać kiedy się z nimi spotkam. Dziewczyny wybrały spotkania razem nie indywidualnie. Cieszą je  wszystkie gry, chętnie opowiadają o sobie.

Asia Michnowska

Wszystkie dzieci chętnie uczestniczą na zajęciach. Te nieśmiałe przełamują swoje bariery w komunikacji z drugą osobą, natomiast te bardziej odważne pogłębiają swoje zainteresowania, odkrywają nowe pasje, a jeszcze inne cały czas poszukują. Niektórzy podopieczni tworzą obecnie pierwsze strony do albumu o swoim hobby. Często podczas zajęć po prostu dobrze się bawimy grając np. w Dobble czy Memo. A kiedy uczestnicy wychodzą z zajęć z uśmiechem na twarzy to wiem, że to co robię ma sens.

Daria Kujawska

W tutoringu odnalazłam siebie. Uwielbiam podążać  za moimi „tuti”, za ich marzeniami, zainteresowaniami. Każdy tutoring wnosi coś nowego, odkrywczego i daje dużo radości. Nauczyłam się wielu nowych rzeczy i doceniłam umiejętność słuchania.

Beata Kośnik

Dla mnie tutoring jest osobistym spotkaniem z dzieckiem w atmosferze pełnego zaufania, rozmowy z nim, pomocy w podejmowaniu decyzji, zastanowieniem się nad wyborami, problemami wychowanka. Mamy czas na skupienie, słuchanie siebie, zaangażowanie w sprawy dziecka. Moi podopieczni są dla mnie wyjątkowi, jest to czas tylko dla nas.

Łucja Ryczek 

Tutoring jest potrzebny, mogę spełniać swoje marzenia, mogę się rozwijać. Lubię tutoring, czekam na każde spotkanie, chcę więcej.

Daria 6b

Tutoring to dodatkowe zajęcia, takie spotkanie, na którym otwieram się przed panią, opowiadam o swoich marzeniach, trudnych sprawach.

Wiki 6b

Tutoring pomaga mi dokształcić się w swoich zainteresowaniach. Robimy różne rzeczy, to nie jest zwykła lekcja. Tematy są różne, dotyczą moich zainteresowań.

Julia 6b

Tutoring to zabawa, robię to, co chcę, rozwijam moje hobby. Zajęcia są fajne, nie trzeba się uczyć. Wyznaczam sobie kolejne cele. W przyszłym roku też chcę chodzić na tutoring.

Bartek 4a

Na tutoringu dzielę się z panią moimi sekrecikami.

Alan 3c

Tutoring trzeba sobie wymyśleć, potem iść do szkoły, zrobić go i dobrze się bawić.

Maksio 1b

GALERIA
Zapraszamy do naszej galerii 🙂
AUTORZY PROJEKTU
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej autorów projektu >>

LIBRUS

Zaloguj się

MASZ PROBLEM?
NIE JESTEŚ SAM!!!


Portal wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym.

POLITYKA ORAZ PROCEDURY OCHRONY DZIECI PRZED KRZYWDZENIEM

GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW

Szkolna inicjatywa profilaktyczna „Nawigacja w każdą pogodę”

Akademia Bezpiecznego Puchatka w roku szkolnym 2022/2023

Kompleksowy program rozwoju OWP w Gminie Zblewo

Telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka

EKOLOGIA

Nasze działania

INTEGRACJA

Razem możemy więcej

INNOWACJE

Tutoring
Pozytywna dyscyplina

PROJEKTY

Projekty sportowe
Każdy inny – wszyscy równi
Erasmus+
Poznawanie przez działanie
W bajkowej krainie
Czy zdrowo żyjemy?
Programy rozwojowe szkół gminy Zblewo

Szkoła przyjazna dla sześciolatka
25 lecie Konwencji o Prawach Dziecka
Szkoła Promująca Zdrowie
Integracja PSP Zblewo

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

SPORT

Hala Widowiskowo – Sportowa w Zblewie

KONKURSY

Kalendarz imprez
Język angielski
Przegląd kolęd i pastorałek
Kostka Rubika
Szranki teatralne

BIP

  • BIP STRONA GŁÓWNA
  • DYREKTOR
  • WICEDYREKTOR
  • RADA RODZICÓW
  • STATUT SZKOŁY
  • ORGANIZACJA
  • ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
  • DEKLARCJA DOSTĘPNOŚCI
  • RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI
  • KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
  • WEB BIP

Ministerstwo Edukacji i Nauki
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • MAPA STRONY
  • RODO
  • BIP

 

Logo_szkolyPubliczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi
im. Wincentego Kwaśniewskiego w Zblewie
ul. Kościerska 39
83-210 Zblewo
tel/fax +48 58 588 42 29
szkola@pspzblewo.pl

Copyright © PSP Zblewo

Ta strona używa plików cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej >> Polityka Prywatności .

Skip to content
Open toolbar Narzędzia dostępności

Narzędzia dostępności

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Duży kontrastDuży kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Reset Reset
Logo_szkoly-2
Obsługiwane przez  Zgodności ciasteczek z RODO
Prywatność

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w Twojej przeglądarce i wykonują takie funkcje, jak rozpoznawanie Cię po powrocie do naszej witryny i analizowanie, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne pliki cookie

Niezbędne pliki cookie powinny być włączone przez cały czas, abyśmy mogli zapisać Twoje preferencje dotyczące ustawień plików cookie.

Jeśli wyłączysz ten plik cookie, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę witrynę, będziesz musiał ponownie włączyć lub wyłączyć pliki cookie.